Home » Energietransitie » Totale ontzorging voor laadinfrastructuur
Energietransitie

Totale ontzorging voor laadinfrastructuur

Transparant advies en totale ontzorging zijn voor bedrijven en zelfstandigen doorslaggevende factoren in de zoektocht naar een optimale laadoplossing voor hun elektrische en hybride wagens. Valentino Aragona (Sales Manager) en Emanuel Tomeci (Marketing Manager) van Breex Smartchargers leggen uit hoe dat in de praktijk in zijn werk gaat.

Tekst: Joris Hendrickx

Hoe maakt BREEX Smartchargers het verschil in de sector van laadoplossingen?
Valentino Aragona.

Aragona: “BREEX Smartchargers ontzorgt ondernemingen van A tot Z bij laadpalen, installaties, software, service, grondwerken, keuringen, financiering en advies. Zo kunnen zij gemakkelijk en snel overstappen naar een duurzame en toekomstgerichte laadinfrastructuur. Alles start bij een goede analyse van de behoeften. Die kan ter plaatse gebeuren door één van onze experten, maar je kan ook onze online analysetool gebruiken. Op basis daarvan ontvang je altijd een voorstel op maat.”

Emanuel Tomeci.

Tomeci: “Naast het aankopen van BREEX Smartchargers en bijhorende software kan je deze trouwens ook bij ons leasen. Om zo transparant mogelijk te zijn, tonen we op iedere offerte de prijs voor de aankoop én voor leasing.”

Hoe ontzorgen jullie bedrijven bij de terugbetaling van werknemers die hun bedrijfswagen thuis opladen?

Aragona: “Met onze software kunnen we het verbruik van iedere BREEX Smartcharger monitoren. Vervolgens halen we het geld op bij de werkgever en betalen we de werknemers uit. Als bedrijf vermijd je zo dat werknemers hun hybride wagen nooit opladen en op brandstof blijven rijden. Met onze mobiele toestellen meten we de hoeveelheid elektriciteit per werknemer en zorgen we ervoor dat zij daar correct voor worden terugbetaald.”

In welke situaties bieden snelladers een meerwaarde?

Aragona: “Wanneer werknemers slechts enkele uren per dag op kantoor zijn, moeten ze snel kunnen laden. Daarom krijgen we steeds meer aanvragen voor DC-laders. Daarbovenop bieden we sinds kort ook een mobiele oplossing aan om snel te laden. Dat is onder meer interessant voor bouwwerven waar projectleiders snel even moeten kunnen bijladen voor ze doorrijden naar een volgende werf.”

Hebben jullie gebruikers ook toegang tot publieke laadpalen?

Aragona: “Al onze klanten krijgen een gratis laadpas die toegang geeft tot een netwerk van meer dan 275.000 laadpalen in heel Europa. In onze app kan je dan zien waar die laadpalen zich bevinden en welke beschikbaar zijn. Bedrijven kunnen ook laadpassen geven aan bezoekers. Dankzij onze software kunnen we op laadpasniveau zien wie wat verbruikt.”

Tomeci: “Kmo’s en grote bedrijven willen hun laadpalen vaak ook publiek maken om er iets aan te verdienen. Wij voegen deze dan toe in onze app, zodat andere gebruikers kunnen zien waar deze zich bevindt en wat het tarief is. Ook daar ontzorgen we je dus in, zowel op het vlak van software als hardware én het onderhoud daarvan.”

Next article