Home » Business Guide » Digitale oplossing van verkooporder tot levering
Business Guide

Digitale oplossing van verkooporder tot levering

In samenwerking met
In samenwerking met

Sinds 2010 trekt Bioracer resoluut de digitale kaart. Hiervoor werkt het bedrijf intensief samen met TCOG, Microsoft Gold ERP Partner. Meer uitleg door Jimmy Depaepe.

Tekst: Joris Hendrickx

Omdat de budgetten van Bioracer aanvankelijk beperkt waren, gingen we een partnership aan waar TCOG creatief meedacht over manieren om het financieel haalbaar te maken.

Volledige flow van verkooporder naar productie en levering

Jimmy Depaepe, CXO & Managing Partner bij TCOG.

Depaepe: “In 2010 implementeerde TCOG bij Bioracer een Dynamics NAV platform met fashion module voor de volledige flow van verkooporder naar productie en levering. Zeer specifiek voor Bioracer is echter dat er per order meerdere sponsors betrokken zijn die deels bijdragen in de kosten. Alle vertegenwoordigers in de verschillende landen hebben sindsdien steeds een tool bij zich waarmee ze samen met de klant een order kunnen samenstellen en deze mits goedkeuring van de klant kunnen bevestigen. Op die manier kunnen fouten worden vermeden. Ook nu werkt Bioracer nog grotendeels met deze applicatie, mits enkele uitbreidingen.”

Verdere uitbreiding en doorgedreven automatisering

– Bioracer stapte intussen over van zeefdruk naar digitale druk, wat ook een software aanpassing vergde van onze kant.

– Bovendien zorgden we ervoor dat de designvoorstellen voor wielerclubs volledig online konden worden nagekeken en bevestigd in ‘My Bioracer’.

– Vervolgens bouwden we hiervoor ook een webshop die we geïntegreerd hebben met hun ERP. Hierdoor is er nu een 100% geautomatiseerde koppeling tussen wat de klant online bestelt en de productie.

– Bioracer heeft ook een eigen collectie ontwikkeld die verdeeld wordt via fietswinkels. Ook daarvoor ontwikkelden we een webplatform dat we geïntegreerd hebben met Dynamics NAV. Iedere dealer kan inloggen en ziet dan de collecties die hij of zij mag kopen (bv. de algemene en zijn eigen collectie).

– Momenteel werken we aan een optimalisatie van de logistieke flow (het uitleveren en retourneren). Hierdoor zullen alle orders worden gescand, waardoor menselijke fouten haast uitgesloten zijn.

– Ten slotte komt er binnenkort ook een logistieke en financiële integratie van de activiteiten van Café Coureur, waar Bioracer co-founding partner is.

Flexibele aanpak leidt tot nauwe samenwerking

Depaepe: “Omdat de budgetten van Bioracer aanvankelijk beperkt waren, gingen we een partnership aan waar TCOG creatief meedacht over manieren om het financieel haalbaar te maken. Intussen is Bioracer enorm gegroeid. Naast de productiesite in Tessenderlo hebben ze nu ook meerdere sites in het buitenland. Hierdoor zijn het online platform en een vlotte communicatie met verschillende klanten en dealers zelfs nog belangrijker geworden. De projecten die we voor hen uitwerken zijn ook vele malen groter geworden.”

Graag een vrijblijvend adviesgesprek inplannen waarin de mogelijkheden voor uw bedrijf worden besproken? Neem contact op via [email protected] !

Neem ook eens een kijkje op de TCOG event pagina voor een overzicht aan interessante webinars.

Next article