Skip to main content
Home » Welzijn op het werk » Elke dag een beetje slimmer
Sponsored

Jongere én oudere werknemers vinden opleidingen en doorgroeimogelijkheden binnen hun bedrijf almaar belangrijker. SkillsTown maakt het voor organisaties eenvoudig om gepersonaliseerde e-learning-mogelijkheden aan te bieden. Country Director Vivian Gooren van SkillsTown België legt uit. 

Vivian Gooren

Country Director
SkillsTown

De missie van SkillsTown (een van oorsprong Nederlands bedrijf) is eigenlijk heel simpel, zegt Vivian. “Wij willen binnen ondernemingen leren zo toegankelijk mogelijk maken. Je kunt met ons leerplatform gemakkelijk e-learnings ontwikkelen, er zit een management dashboard in voor de leidinggevenden en er is natuurlijk de leerbibliotheek zelf. Die bevat honderden modules in verschillende talen en over heel uiteenlopende onderwerpen. Veel social skills worden getraind (feedback geven, assertiviteit of stress management) maar ook pakweg Spaans voor beginners. Meer en meer bieden we ook modules aan die specifiek op “Vlaamse” situaties zijn toegespitst en met Vlaamse taalnuances rekening houden.”  

Alle leerstof wordt aangeboden in micro-learning-modules: kleine, makkelijk te behappen delen van vijf tot tien minuten. “Zo houden we het prettig voor de medewerker. Je leert waar en wanneer je wilt en je moet geen hele dag uittrekken om een klassikale training te gaan volgen. Je leert volledig op je eigen tempo.” 

Elke dag even vijf minuten leren. 

De volledige leeromgeving is gepersonaliseerd, zowel wat betreft de gebruiker als het bedrijf dat de leerstof aanbiedt. Sommige leermodules zijn ook automatisch op hun ervaring en leerniveau afgestemd, het zogenaamde adaptief leren. Vivian: “De leermodules worden door onze eigen experts ontwikkeld, in co-creatie met tientallen aangesloten opleiders van ons moederbedrijf Salta Group, waaronder zusterbedrijf NCOI Learning. Zo garanderen we de kwaliteit van de content. Alles steunt op theoretische modellen die wetenschappelijk onderbouwd zijn. De leermodules worden ook voortdurend geüpdatet en aangepast, pakweg aan nieuwe wetgeving of didactische inzichten. We vragen ook aan werknemers en bedrijven steeds feedback om er over te waken dat wat we aanbieden aan hun noden voldoet.”  


SkillsTown mikt op up- en reskilling, maar ook op onboarding, compliancy en employer branding. De voordelen van hun aanpak zijn snel zichtbaar, aldus de country director. “We overleggen heel nauw met directies of HR-afdelingen en stellen samen duidelijke doelstellingen op bij de start van onze samenwerking. Tijdens de evaluaties zien we vaak positieve invloed op zaken als welzijn of ziekteverzuim. Zeker jonge werknemers zijn erg gevoelig aan leer- en doorgroeimogelijkheden. Zo wordt het ook een belangrijke tool voor employer branding. De gebruikers zelf geven aan dat ze deze manier van leren heel gebruiksvriendelijk en laagdrempelig vinden en dat het gemakkelijk met hun job te combineren valt. Het wordt na een tijdje een reflex: elke dag even vijf minuten leren.”

Next article