Home » War for Talent » We streven ernaar een springplank te zijn voor vrouwen met talent en ambitie
War for Talent

We streven ernaar een springplank te zijn voor vrouwen met talent en ambitie

Door maximaal te streven naar gendergelijkheid en tegelijk tools aan te reiken waarmee iedereen zichzelf kan ontwikkelen en bijleren op vlak van inclusie, slaagt KPMG erin om een aantrekkelijke werkgever te zijn voor vrouwen met talent en ambitie.

Wat maakt van KPMG zo’n aantrekkelijke werkgever?

Isabelle Blomme, Head of People bij KPMG: “Om een aantrekkelijke bedrijfscultuur te creëren, is onze employee experience opgebouwd rond vijf gelijkwaardige pijlers. Ten eerste biedt KPMG interessante jobs aan waarbij je een verschil kan maken. Daarnaast vinden we het belangrijk dat onze mensen erkend worden voor hun werk. We zetten eveneens sterk in op welzijn en flexibiliteit. Zowel voor het fysieke als mentale welzijn van onze mensen lopen er ondersteuningsprogramma’s. We zijn flexibel op het vlak van waar onze mensen werken, maar ook flexibele carrièrepaden en loopbaanonderbreking op maat van persoonlijke behoeften zijn hier opties. Daarnaast investeren we in opleidingen voor alle functies en niveaus. Tot slot dragen we inclusie en diversiteit hoog in het vaandel.”

Wat doen jullie om op alle niveaus gendergelijkheid te bekomen?

“We hebben een KPI vastgelegd om naar minstens 25% vrouwelijke vertegenwoordiging te streven op director- en partnerniveau. Ook hebben we een programma rond female leadership opgezet waarbij we het belang van vrouwelijke leiderschapscapaciteiten onderstrepen en samenwerken rond specifieke uitdagingen van vrouwen in hun werkomgeving. Tegelijk geven we opleidingen rond inclusief leiderschap en kijken we naar de volledige HR-cyclus om ervoor te zorgen dat die inclusief is. We zetten ook sterk in op interne en externe netwerken. Intern hebben we communities opgezet rond onder meer gender, ouders en LGBTQ+, die meedenken over acties waarmee ze zich beter geïntegreerd kunnen voelen. Extern hebben we er als sponsor van Flanders Classics voor vrouwen mee voor gezorgd dat de vrouwelijke renners nu evenveel prijzengeld ontvangen als de mannen. Daarnaast organiseren we ‘Exectly for Women’, een netwerkingevent voor vrouwelijke ondernemers.”

We hebben een KPI vastgelegd om naar minstens 25% vrouwelijke vertegenwoordiging te streven op director- en partnerniveau.

Hoe linkt KPMG gender met technologie en innovatie?

“Door vrouwelijke rolmodellen naar voor te schuiven, willen we tonen dat een carrière in technologie en innovatie mogelijk is voor vrouwen. ‘IT’s Her Future’ bijvoorbeeld is een internationaal mentorshipprogramma dat vrouwelijke collega’s in technologie en innovatie linkt met een vrouwelijke mentor en andere vrouwen in die wereld. Daarnaast bieden we een Digital Academy aan zodat iedereen innovatie en technologie in zijn of haar functie kan integreren. Met onze op maat gemaakte en gecertificeerde ESG Academy trainen we iedereen dan weer rond sociale thema’s zoals diversiteit.”

Next article