Home » Veiligheid » “Iedere woning en elk bedrijf is gebaat bij een allesomvattende en tegelijk toegankelijke veiligheidsoplossing”
Sponsored

Om een gerust veiligheidsgevoel te kunnen garanderen, dient een beveiligingssysteem allesomvattend te zijn én actief te worden gemonitord. Dat kan enkel met een partner die alle nodige competenties en diensten onder één dak integreert.

“We doen er alles aan om mensen een veiligheidsgevoel te geven”, vertelt Ralph Gijbels, Director of Operations bij Verisure. “Hiervoor werken we onder meer via een volledig gemonitord alarmsysteem. Concreet zorgen we er vanaf het begin voor dat je als klant op een goede manier wordt beveiligd én correct wordt opgevolgd. Daarmee willen we het verschil maken met doe-het-zelf alarmsystemen die helaas vaak een vals gevoel van veiligheid geven. Wanneer er dan bij afwezigheid wordt ingebroken, wordt daar gewoon niet op gereageerd. Ons gemonitord alarmsysteem, dat in verbinding staat met een professionele meldkamer, biedt op dat vlak een absolute meerwaarde.” 

Preventieve functie 

“Bovendien werkt ons systeem ook preventief. Alleen al het feit dat aan de buitenzijde van je woning of bedrijf duidelijk staat aangegeven dat er een gemonitord alarmsysteem aanwezig is dat in verbinding staat met een meldkamer, doet inbrekers tweemaal nadenken of ze er wel goed aan zouden doen om in te breken. Stel dat het toch tot een inbraak komt, dan zorgen we ervoor dat die tijdig wordt gedetecteerd. Nog voor de inbreker je huis of bedrijf betreedt, zullen trilsensoren al een signaal sturen naar onze meldkamer, die dan onmiddellijk kan reageren en indien nodig de hulpdiensten kan verwittigen. Als vergunde alarmcentrale hebben we hiervoor een rechtstreekse lijn met de politie, brandweer en andere diensten”, legt Gijbels uit. 

Nog voor de inbreker je huis of bedrijf betreedt, zullen trilsensoren al een signaal sturen naar onze meldkamer, die dan onmiddellijk kan reageren en indien nodig de hulpdiensten kan verwittigen. 

Nieuwste evoluties en technologieën 

“Bij Verisure bieden we echter nog veel meer dan een gemonitord alarmsysteem. We verzorgen in feite de complete veiligheid van je woning en bedrijf. Zo kunnen we branddetectie voorzien, maar ook SOS-meldingen. Mensen die zich niet goed voelen, kunnen met één druk op een knop heel snel in contact treden met onze meldkamer. Dankzij onze Guardian-app – die we enkele jaren geleden lanceerden – werkt het systeem zelfs buitenshuis: de app precies weet waar je bent wanneer je een hulpoproep lanceert. Hierdoor is ons aanbod ook absoluut niet enkel bedoeld voor de grotere woningen met een hoger risico op inbraak. Iedere woning en elk bedrijf is gebaat bij een allesomvattende en tegelijk toegankelijke veiligheidsoplossing”, klinkt het. “Zodra je klant wordt, houden we te allen tijde je systeem mee up-to-date. Dat gaat over zowel nieuwe componenten als nieuwe diensten. De Guardian-app is daar een goed voorbeeld van. Je bent dus steeds mee met de nieuwste evoluties en technologieën. Eén van de sterke punten van Verisure is dat we alles intern doen. Al onze producten worden door onszelf ontwikkeld en ook onze meldkamer werkt enkel met onze eigen systemen. Zelfs onze helpdesk en techniekers zijn niet uitbesteed. Omdat we dus end-to-end alles intern beheersen, kunnen we heel efficiënt werken en nieuwe ontwikkelingen onmiddellijk opnemen in de volledige keten.” 

Anti-inbraakgordijn mét menselijke verificatie 

“Op vlak van inbraakpreventie hebben we sinds enkele jaren nog een bijkomende troef in ons aanbod: ZeroVision. Dit anti-inbraakgordijn kan onmiddellijk worden geactiveerd wanneer de operatoren in onze meldkamer zien dat er in je woning of zaak wordt ingebroken. De reactietijd wordt hierdoor enorm ingekort omdat er geen tijd meer verloren gaat tussen het moment van de inbraak en het moment dat de politie arriveert. De inbreker zal dankzij het rookgordijn niets meer zien en bijgevolg niet anders kunnen dan zo snel mogelijk het gebouw terug te verlaten”, aldus Gijbels. “Belangrijk hierbij is om het verschil te maken met andere automatische rookgordijnoplossingen. Ons systeem wordt vanop afstand door een operator bediend, die eerst een grondige inschatting zal maken van de situatie. Hierdoor vermijd je dat het rookgordijn ook bij een vals alarm wordt geactiveerd, wat wel een groot risico is bij automatische systemen. Die menselijke verificatie is dus erg belangrijk.” 

Omdat we end-to-end alles intern beheersen, kunnen we heel efficiënt werken en nieuwe ontwikkelingen onmiddellijk opnemen in de volledige keten.

Marktleider met enorm groeipotentieel 

“Verisure is sinds 2006 actief in België en is sindsdien uitgegroeid tot de nummer één aanbieder van gemonitorde alarmsystemen voor woningen en kmo’s in ons land. We beveiligen hier 150.000 klanten en onze meldkamer behandelt ongeveer 1,5 miljoen alarmen per jaar. Deze meldkamer is het eerste centrum voor bewaking op afstand in België dat voldoet aan de strengste Europese certificaties op het gebied van kwaliteit van de dienstverlening, snelheid van interventie en veiligheid voor de klant. We zijn onderdeel van de Verisure Group, die verspreid over zeventien landen zo’n vijf miljoen huishoudens en kleine ondernemingen beveiligt. In vergelijking met deze andere landen waar we actief zijn, ligt de penetratiegraad van gemonitorde alarmsystemen in België echter nog erg laag. Ondanks onze positie als marktleider zien we in België dus nog heel wat groeiopportuniteiten”, besluit Gijbels.

Next article