Home » Strategic HR » “Digitalisering vergemakkelijkt leven van klanten, uitzendkrachten én medewerkers”
Strategic HR

“Digitalisering vergemakkelijkt leven van klanten, uitzendkrachten én medewerkers”

In samenwerking met
In samenwerking met

Actief slaagde erin om zich in slechts enkele jaren tijd vooraan in het peloton te positioneren op het vlak van digitalisering. Zo zal de HR-specialist nu en in de toekomst het leven van klanten, uitzendkrachten en medewerkers heel wat gemakkelijker maken.

Sören Seels

Digital Solutions Director

“Drie jaar geleden zijn we bij Actief gestart met een ingrijpend digitaliseringsproject dat we momenteel finaliseren”, legt Digital Solutions Director Sören Seels uit. “Concreet bouwden we voor zowel onze klanten, onze uitzendkrachten als onze medewerkers eigen portalen waar zij al hun acties digitaal kunnen laten verlopen. We bieden hen daarmee een volledige digitale beleving aan, maar het zijn zij die zelf kunnen beslissen of en hoe ze die willen gebruiken.” 

De mens centraal 

“In lijn met onze visie willen we uiteraard nog steeds zo dicht mogelijk bij onze klanten en uitzendkrachten blijven en een persoonlijk contact blijven bieden. We creëren via digitalisering vooral meer tijd om echt bezig te zijn met zaken die een meerwaarde bieden. Ik denk aan een uitgebreide screening van kandidaten via een-op-eengesprekken, onboarding van onze uitzendkrachten, persoonlijke bezoeken bij onze klanten om hun bedrijf en de sfeer echt te leren kennen, enz. Die focus op het menselijke aspect is net hoe wij het verschil kunnen maken”, klinkt het. 

We creëren via digitalisering vooral meer tijd om echt bezig te zijn met zaken die een meerwaarde bieden.

Meerwaarde voor alle stakeholders 

“Uitzendkrachten kunnen indien gewenst online hun sollicitaties opvolgen, allerlei documenten ontvangen en ondertekenen, hun vakanties en beschikbaarheden registreren, ingeplande opdrachten opvolgen, noem maar op. Komen ze voor bepaalde aspecten echter liever naar een van onze lokale kantoren, dan kan dat natuurlijk ook”, benadrukt Seels. “Onze klanten kunnen dan weer online offertes ondertekenen, prestaties bevestigen, afwezigheden registreren, rapporten consulteren, enz. We hebben voor hen zelfs een volledige planningstool uitgerold die compleet is geïntegreerd binnen onze andere systemen. Hierdoor is het risico op fouten drastisch verlaagd en heeft iedereen steeds toegang tot de meest recente versie die door ieder ook in realtime kan worden aangepast. In de toekomst zullen klanten zelfs hun payroll uitzendkrachten volledig digitaal kunnen registreren en contracteren via ons portaal.”

Next article