Home » Retail » “We nemen elke drempel weg om online aan de slag te gaan”
Retail

“We nemen elke drempel weg om online aan de slag te gaan”

Het retaillandschap verandert in sneltempo, de digitalisering neemt toe en als retailer moet je mee, ongeacht je omvang. Als kleinere retailer kan je terugvallen op Sitee, een all-in-one tool om je business te boosten.

Bart van der Heijden.

Kleinere winkeliers en retailers hebben het vandaag de dag niet makkelijk. De uitdagingen zijn enorm en de concurrentie neemt enkel maar toe. “De digitalisering, enorme mastodonten als Bol.com, Zalando en Amazon die de markt overspoelen, het veranderende consumentengedrag,… Nee, voor een retailer wordt het er niet eenvoudiger op”, zegt Bart van der Heijden, CTO van FCR Media en Sitee. “De potentiële klant informeert en shopt online, leest reviews, wil op de hoogte gehouden worden, betrokken worden bij de zaak of het merk én wil ook nog eens aanbiedingen op maat. Als kleinere speler is het niet evident om dit, naast de dagelijkse bezigheden en de verkoop, allemaal te managen. Gelukkig is er een tool als Sitee, perfect op maat van de KMO, die een heel aantal processen stroomlijnt.”

Plug-and-play: inzetbaar voor elke retailer

Heel wat oplossingen zijn complex en/of peperduur, geen spek voor de bek van de kleinere retailers dus. “Heel veel retailers beseffen dat ze mee moeten, maar kijken op tegen de leercurve en/of het prijskaartje. Bij Sitee stelt dat probleem zich gelukkig niet. Het systeem is plug-and-play: de winkelier is er quasi meteen mee vertrokken. Bovendien kan je al voor een lage maandelijkse fee aan de slag met alle functionaliteiten. Geen dure aankoopprijs of torenhoge abonnementskosten, maar heel wat tools voor een correcte prijs. Zo halen we elke drempel weg die een retailer kan hebben om online aan de slag te gaan, zijn reputatie te bewaken, klanten te vinden en te binden en het administratieve proces te beheren”, geeft van der Heijden aan.

De concurrentiestrijd woedt heviger dan ooit en concurrenten bevinden zich niet meer enkel naast de deur, maar zijn wereldwijd verspreid.

Uiterst complete tool

Wat een retailer met Sitee kan? “Heel wat!”, klinkt het. “De basis van Sitee vormt het CRM-systeem, waarmee de klanten en de aankopen beheerd worden. Dat levert ook heel wat waardevolle data op, waarmee bijvoorbeeld gepersonaliseerde mails en aanbiedingen gestuurd kunnen worden. Verder is het ook mogelijk om aan gezamenlijke agenda- en afsprakenbeheer te doen, socialmediaposts te publishen, de openingsuren te beheren in Google en de online reputatie te bewaken. Stuk voor stuk essentiële zaken om vandaag de dag te scoren als retailer. Zelfs wanneer klanten een factuur vragen, kan deze makkelijk via Sitee gegenereerd worden. Tot slot kunnen we er ook een complete e-commercewebsite aan koppelen. Zo vormt Sitee het complete dashboard waar een retailer op kan sturen.”

Digitalisering voor iedereen

Achterblijven in de strijd om de consument, die bovendien meer keuze heeft dan ooit tevoren, is geen optie. “We beschouwen het als onze missie om de digitalisering voor iedereen bereikbaar te maken, ook voor de kleinere winkelier”, aldus van der Heijden. “We willen deze groep meekrijgen op de digitale trein. We ademen deze markt, kennen de noden op ons duimpje en proberen hier dan ook op te anticiperen. Enkel zo gaat dit type zaken een florissante toekomst tegemoet. De concurrentiestrijd woedt heviger dan ooit en concurrenten bevinden zich niet meer enkel naast de deur, maar zijn wereldwijd verspreid. Met de tools van Sitee wapenen we onze klanten en uiteraard staan we retailers ook met raad en daad bij met onze expertise. Dat doen we trouwens niet alleen, maar in samenwerking met een heel aantal partners die Sitee op een professionele manier mee in de markt zetten.”

Next article