Skip to main content
Home » Retail » Merken en mensen verbinden
Retail

Merken en mensen verbinden

Met dank aan
Met dank aan

Een effectieve strategie die potentiële consumenten converteert in kopers is cruciaal. Echter is het ontwikkelen en de implementatie van die strategie niet altijd eenvoudig. Daarom wil Retail & Offices retailers helpen bij het bedenken van een uniek en innemend merkverhaal. “We maken de vertaalslag tussen het creëren van een strategie en de vormgeving daarvan”, aldus Anne-Katrien Celis en Sanne Belboom, CEO’s van Retail & Offices.

De wereld waarin we vandaag leven is constant onderhevig aan disruptie, van economische recessies, pandemieën, oorlogen tot technologische en digitale ontwikkelingen. Toch kan dat ook gezien worden als een broeikas voor innovatie en verandering. “Om een succesvolle toekomst tegemoet te gaan, moeten retailers die disruptie omarmen. Wij willen hen daarbij helpen”, zegt Celis.

Out-of-the-box oplossingen

Het doel van Retail & Offices is merken en mensen verbinden. Dat doet het team door innovatieve concepten te bedenken, waarbij over verschillende mediakanalen heen gekeken wordt. Dat is belangrijk, want klanten shoppen niet langer via één kanaal. Ze leven in een ‘fygitale’ wereld, waar zowel de fysieke als de digitale omgeving relevant is, en verwachten dat merken dat ook doen. De oplossingen die de experten bedenken vertrekken steeds vanuit de mens als consument: de klant en zijn noden staan centraal.

Ook is het samenbrengen van expertise uit verschillende disciplines, waaronder marketing, psychologie, sociologie, trendwatching, design en sales, belangrijk. Daardoor kan Retail & Offices merken begeleiden in hun commerciële vraagstukken en oplossingen bedenken die niet in één hokje thuishoren.

Om een succesvolle toekomst tegemoet te gaan, moeten retailers die disruptie omarmen. Wij willen hen daarbij helpen.

Influencers

Het resultaat van de connectie tussen merk en mens is tweeledig. Eerst gaan de doelgroepen van een merk de rol van influencer op zich nemen, wat zorgt voor mond-tot-mondreclame op een bredere schaal. Influencers beïnvloeden niet enkel hun eigen netwerk, maar durven ook hun mening te uiten bij een breder publiek. Vervolgens zal de winst ook toenemen, zowel op korte als op langere termijn.

Strategische allianties

Verder gaan ze bij Retail & Offices strategische allianties aan met externe bedrijven die op een vergelijkbare wijze denken en handelen. Zo werken ze samen met bedrijven die complementair werk leveren, waarbij de focus vooral ligt op technologie en digitale oplossingen. “Door allianties aan te gaan met strategische partners kan je een eenduidig, sterk en onderscheidend verhaal vertellen, waardoor je een echte connectie kan aangaan met de doelgroep”, stelt Belboom.

Next article