Skip to main content
Home » KMO » Zo laat je KMO-marketing wél renderen
KMO

Zo laat je KMO-marketing wél renderen

In samenwerking met:
Ilse Meeus, Contentstrateeg AndersGeschreven.be
In samenwerking met:
Ilse Meeus, Contentstrateeg AndersGeschreven.be

Ondanks alle goede intenties, inspanningen en stevige marketingbudgetten lopen KMO’s vaak tegen dezelfde uitdagingen aan. Hun website scoort niet in Google, bezoekers klikken niet door naar conversiepagina’s of leads blijken niet zo kwalitatief als gehoopt. Contentstrateeg Ilse Meeus van AndersGeschreven.be deelt 6 tips waarmee je als KMO meer uit je online marketingbudget haalt.

1. Helder en aantrekkelijk

“Betaalde advertenties leveren snel verkeer naar je website op. Maar vinden die bezoekers daar ook heldere en aantrekkelijke informatie? Staat er een opvallende call-to-action knop die zin geeft om door te klikken? Stap in de schoenen van een buitenstaander. Wat zie, lees en onthoud je dan?”

2. Eerst SEO, dan pas SEA

“Met SEO (search engine optimization) geef je zoekmachines de nodige kapstokken om je website beter vindbaar te maken in de organische (gratis) zoekresultaten. Daarna kan je het klikbudget voor betaalde advertenties gerichter inzetten op andere zoektermen.”

3. Denk niet in HOE en WAT, maar in WAAROM

“Wie ben je, wat doe je, voor wie en bovenal ‘Waarom wil ik bij jou klant worden en niet bij een concullega die precies hetzelfde aanbiedt aan dezelfde prijs?’ Beschrijf je bedrijf, aanbod én unieke troeven in drie korte zinnen en herhaal die pitch op elke pagina van je website.”

Hoe meer budget, hoe beter je online marketing rendeert? Alleen als de basis goed zit!

4. Test je formulieren

“Het gebeurt vaker dan je denkt: plots werkt een contactformulier of online betaalproces niet meer. Vergeet online tools en neem zelf je gsm in de hand om elk knopje, formulier en online bestelproces grondig uit te testen. PS: je vingers zijn niet te dik, het veldje is gewoon niet groot genoeg.”

5. Doe meer met Google reviews

“Een goede review score verlaagt de drempel voor toekomstige klanten én verhoogt je zichtbaarheid in lokale en organische zoekresultaten. Leuke review ontvangen? Deel die dan ook via je sociale media, digitale nieuwsbrieven, enz. Zo stimuleer je anderen om ook een review te publiceren en heb je opnieuw extra content.”

6. Upselling werkt beter dan koude prospectie

“Nieuwe klanten overtuigen kost meer dan upselling. Blijf in contact met je bestaande klanten met een interessante nieuwsbrief, tips via sociale media, een kerstkaartje,… Vermijd radiostilte na je factuur.”

Advies en workshops op maat

Graag meer tips? Bij AndersGeschreven kan je als KMO terecht voor marketingadvies, websiteanalyses en opleidingen in heldere taal.

Next article