Skip to main content
Home » KMO » Verzekeraar biedt totaalaanpak op maat van iedere KMO
KMO

Verzekeraar biedt totaalaanpak op maat van iedere KMO

in samenwerking met
in samenwerking met

Met zijn aanbod op maat van KMO’s, lokale verankering, snelle service en nauwe samenwerking met makelaars, positioneert Baloise zich als een ideale partner voor Belgische KMO’s. “Bij Baloise draait het om meer dan alleen verzekeren. Het gaat om het ondersteunen van onze klanten bij hun groei, het beschermen van hun toekomst en het bouwen van duurzame partnerschappen”, aldus Bert Kathagen, Commercieel Directeur Noord bij Baloise. 

Bert Kathagen

Commercieel Directeur Noord

Baloise

Baloise heeft binnen de KMO-sector als één van de belangrijkste strategische prioriteiten om sterker te groeien dan de markt. “We begrijpen dat KMO’s de ruggengraat van de Belgische economie vormen”, zegt Kathagen. “Daarom hebben we een aanbod van levensen niet-levensverzekeringen ontwikkeld dat perfect aansluit bij hun specifieke noden. Met deze klantgerichte strategie is Baloise klaar om KMO’s te helpen navigeren door de complexe wereld van risicobeheer en zo bij te dragen aan hun succes op lange termijn.”

Lokale verankering en snelheid

Een van de belangrijkste pijlers van Baloise is de combinatie van lokale betrokkenheid en snelheid van handelen. “We werken uitsluitend met makelaars. Zij zijn zelf ook KMO’s en begrijpen dus als geen ander welke uitdagingen ondernemers dagelijks tegenkomen”, vervolgt Kathagen. Met haar regionale zetels kan Baloise de lokale markten beter begrijpen en snel inspelen op de behoeften van zijn klanten. Bovendien heeft Baloise strakke Service Level Agreements (SLA’s) die ervoor zorgen dat aanvragen snel en efficiënt worden afgehandeld. “Snelheid is cruciaal in de KMO-markt, waar ondernemers vaak met dringende verzekeringsvragen zitten.”

Makelaars als vertrouwde adviseurs

Baloise kiest bewust voor makelaars als exclusieve distributiepartners. “Makelaars zijn een onmisbare schakel in onze aanpak”, klinkt het. “Zij kennen hun klanten door en door, en kunnen hen helpen met het vinden van de juiste verzekeringsoplossingen.” Via de Baloise Academy biedt Baloise haar makelaars uitgebreide ondersteuning met onder meer technische en gedragsopleidingen en marktanalyses door externe sprekers. Baloise integreert ook met de beheerpakketten van makelaars om hun werk te vergemakkelijken en werkt samen met de Federatie voor Verzekerings- en Financiële tussenpersonen (FVF) om hun organisatie verder te verbeteren. “Deze nauwe samenwerking stelt onze makelaars in staat om KMO’s optimaal te bedienen en hen de nodige expertise te bieden.”

Door alle risico’s van klanten in verschillende takken te verzekeren en dit te combineren in één pakket, bieden we hen naast een overzichtelijke oplossing ook de mogelijkheid om hun premies gespreid te betalen.

Een totaaloplossing voor KMO’s

Om KMO’s een complete oplossing te bieden, heeft Baloise het KMO-plan ontwikkeld. “We streven naar een totale klantbenadering”, legt Kathagen uit. “Door alle risico’s van klanten in verschillende takken te verzekeren en dit te combineren in één pakket, bieden we hen niet alleen een overzichtelijke oplossing aan, maar creëren we ook de mogelijkheid om hun premies gespreid te betalen. Daarnaast biedt Baloise een potentiële winstdeelname aan: een klant die zorgvuldig omspringt met haar/ zijn verzekerde risico’s, door bijvoorbeeld het nemen van de nodige preventiemaatregelen, kan elk jaar genieten van een potentiële teruggave die kan oplopen tot 15% van haar/ zijn verzekeringspremie. Het is een manier om onze klanten te belonen voor het nemen van hun verantwoordelijkheid.”

Dé referentie voor acht geselecteerde KMO-types

Baloise heeft als doel om dé referentie te worden voor acht specifieke doelgroepen: kappers, tuinaanleggers, fietsenwinkels, horecazaken, schilders, bloemenwinkels, installateurs van klimaatoplossingen en modewinkels. “Deze acht geselecteerde KMO-sectoren krijgen extra waarborgen bovenop de al heel sterke basisvoorwaarden van ons KMO-Plan. Zo komen we telkens tot op maat samengestelde oplossingen die zeer nauw aansluiten bij hun unieke behoeften en risico’s. Maar uiteraard zijn we er voor alle KMO’s”, aldus Kathagen, die benadrukt dat Baloise zich richt op het opbouwen van langdurige relaties. “We zien onze samenwerking met KMO’s en makelaars als een partnerschap. Onze field underwriters en accountmanagers staan steeds klaar om samen met hen aan tafel te zitten, risico’s te analyseren en de juiste verzekeringen voor te stellen. Met die persoonlijke aanpak garanderen we een hechte band met iedere KMO-klant.”

Next article