Technologie heeft de bijzondere kracht om zowel de economische groei te versterken als de maatschappij te veranderen. Mensen zullen daarbij wel steeds centraal moeten staan.
Meer uitleg door Jan De Schepper (voorzitter) en Marina De Moerlooze (strategic support & communication) van ADM
Mens moet centraal staan in digitale transformatie
De Schepper: “Tweeëntwintig jaar geleden hebben we de vereniging ADM opgericht met het idee om de drempel van de technologie te verlagen en zoveel mogelijk mensen hierin mee te trekken. Vandaag bevinden we ons in de digitale revolutie, wat de opvolger is van de toenmalige ICT-revolutie.”
“Onze missie is dus nog steeds even actueel. We focussen daarbij vooral op de impact van technologie op onze manier van leven en werken, de menselijke kant dus.”
De Moerlooze: “Alles wat we doen draait rond drie doelen die onze leden willen bereiken: groeien, visibiliteit krijgen en netwerken.”
Delen en connecteren
De Schepper: “Onze leuze ‘Share & Connect’ vat goed samen hoe we kennis willen delen en mensen willen versterken in de digitale wereld, maar tegelijk ook mensen laten connecteren zodat ze van elkaar kunnen bijleren. Met 31 partners, 35 activiteiten per jaar en zo’n 1.500 leden slagen we daar goed in.”
“Als vereniging willen we voor een sterk sociaal bindweefsel zorgen. Dat lukt niet door enkel maar digitaal te connecteren. Een goede emotionele of informele band bouw je nog altijd best in real life.”
Een groot deel van onze activiteiten zijn inspiratiesessies. Inspireren is immers motiveren.
Jan De Schepper
De Moerlooze: “Ook de manier waarop de informatie-uitwisseling gebeurt is belangrijk: mensen leren vaak informeel van elkaar.”
Ruim aanbod aan events met hoofdfocus op inspireren
De Schepper: “Een groot deel van onze activiteiten zijn inspiratiesessies. Inspireren is immers motiveren. We werken daarom vaak met use cases en gastsprekers.”
De Moerlooze: “We hebben in de voorbije 22 jaar al 544 events georganiseerd met in totaal 999 sprekers en 25.408 deelnemers. Over alle deelnemers heen is men het meest enthousiast over onze inspiratiesessies. Die deelnemers hebben trouwens altijd diverse achtergronden: marketing, IT, HR, sales,…”
“Door de coronacrisis kunnen we deze sessies uiteraard enkel online organiseren, maar ook daar bouwen we informele netwerking in via een speciale tool die deelnemers toelaat om elkaar achteraf apart te spreken.”
“En dat werkt. Ook in de toekomst zullen we dus de combinatie blijven maken tussen fysiek en digitaal kennis delen en connecteren.”