Home » Innovatie in de bouw » Een virtuele kijk in je toekomstige woning
Sponsored

Johan De Vlieger

CEO

Bostoen

Joery Michiels

Head of Corporate Sales & Marketing

Bostoen

Onder het motto ‘what you see is what you will get’ maken virtual reality (VR) en augmented reality (AR) het mogelijk om klanten virtueel en waarheidsgetrouw te tonen hoe hun toekomstige woning of appartement er zal uitzien. Meer uitleg door Johan De Vlieger (CEO) en Joery Michiels (Head of Corporate Sales & Marketing) van Bostoen.

Tekst: Joris Hendrickx

De Vlieger: “Omwille van de financiële zekerheid proberen we bij Bostoen zo veel mogelijk op voorhand te verkopen, want het bouwen van woonprojecten vereist een zware financiële inspanning. Tegelijk willen we een juist en concreet beeld geven van de toekomstige woning zodat klanten gemoedsrust en vertrouwen kunnen hebben. Het verwerven van een nieuw huis is immers een financieel én emotioneel belangrijke beslissing die heel wat consequenties heeft.”

We willen een juist en concreet beeld geven van de toekomstige woning zodat klanten gemoedsrust en vertrouwen kunnen hebben.

Configuratie van jouw toekomstige woning

Michiels: “Onze kijkwoningen en -appartementen fungeren als een showroom waar we onze bouwkwaliteit tonen. Hier maken we graag een afspraak met kandidaat kopers zodat zij een Bostoen-woning ten volle kunnen beleven. Sinds kort hebben we hier ook een VR-woningconfigurator beschikbaar. Daarmee kan je afwerkingsmaterialen kiezen en meteen in 360 graden ervaren hoe ze er zullen uitzien in een standaard modelwoning of soms zelfs specifiek in je eigen toekomstige woning. Zowel vloertegels, wandtegels, binnenschrijnwerk en sanitaire toestellen kunnen worden gevisualiseerd. »

« We bieden ook verschillende kleurenpaletten en meubels aan zodat je kan kijken welke combinaties best passen. Heel wat materialen zijn trouwens ook fysiek aanwezig in de kijkwoningen en kijkappartementen. Zo kan je deze ook voelen, vastnemen, testen,… Door deze werkwijze hebben we het aankoopproces kunnen inkorten en gebeurt de materiaalkeuze nu efficiënter.”

Digitale laag bovenop printadvertenties

De Vlieger: “We gebruiken AR om in onze communicatie de link te leggen tussen print en digitaal. Via onze applicatie kan je onze printadvertenties scannen, waarna een 3D-model holografisch verschijnt dat je vanuit alle hoeken kan bekijken. Zo krijg je een beter beeld van de architectuur en de inplanting van het geadverteerde woonproject.”

Michiels: “Daarnaast bevat de applicatie inspiratievideo’s van verschillende interieurs. Ook kan je voor meer informatie doorklikken naar onze website. Daar kan je dan meteen een afspraak maken of je inschrijven voor de nieuwsbrief. Op deze manier krijgen we een beter beeld van wie onze advertentie heeft gezien en wie geïnteresseerd is, terwijl je als klant een extra beleving krijgt.”

Next article