Skip to main content
Home » Het Nieuwe Werken » Thuiswerken geregeld door en voor collega’s
Future of Work

Thuiswerken geregeld door en voor collega’s

In samenwerking met
In samenwerking met

Alvero is al 35 jaar specialist in flexibele kantoorinrichtingen, maar beperkt zich bij haar dienstverlening niet louter tot het leveren van tijdelijk meubilair. “Klanten worden ondersteund in het managen van hun inrichting op een of meerdere locaties”, aldus marketing manager Tim Loonen.

Tim Loonen

Marketing manager

Alvero

Hoe spelen jullie in op de toenemende vraag naar thuiswerkplekken?

Thuiswerken is een trend die niet meer weg te denken is. Het zal ook na corona een blijver zijn, zeker indien je thuiskantoor verantwoord en praktisch ingericht is, de mentale omstandigheden optimaal zijn en de aard van je job het toelaat natuurlijk.”

“Hier hebben we op ingespeeld door een fullserviceoplossing aan te bieden: een op maat gemaakte webportal waar de thuiswerkende collega zelf zijn werkplek bestelt (en eventueel betaalt) en direct het adres achterlaat met de gewenste leverdatum.”

“Onze planning stemt rechtstreeks met de werknemer af wanneer en hoe laat er geleverd kan worden. Hierdoor ontzorgen we de facility manager, maar blijft deze wel op de hoogte van het hele traject. Voor de effectieve levering sturen we een sms-bericht en zowel de werknemer als de facility manager ontvangt een getekende afleverbon.”

Hoe hou je dan overzicht van alle geleverde meubels?

“Dat is inderdaad vaak een administratieve uitdaging voor onze klant, en valt niet zomaar op te lossen met een excelsheet. Doordat wij tijdelijke inrichtingen faciliteren, hebben wij ervaring met duizenden verschillende locaties waar ons meubilair staat. Deze worden allemaal geborgen in onze op maat gemaakte verhuursoftware. Hieruit is ons Meubel Management Systeem (MMS) ontstaan.”

“Ons MMS geeft 24/7 een overzicht van de uitstaande meubels op verschillende locaties. Elk item uit onze huurvloot is voorzien van een RFID-chip en deze chip is gekoppeld aan ons MMS-systeem. Hierdoor heeft onze klant per locatie een totaal overzicht van alle geleverd meubels.

Het overzicht van al het meubilair in de kantoorgebouwen behouden was al een hele opgave, en nu komen er ook nog eens de vele thuiswerkplekken bij.

Deze dienst is niet alleen toe te passen op ons eigen meubilair, maar ook bij organisaties met meerdere vestigingen. Wij inventariseren op locatie, voorzien alle items van een RFID-chip en borgen dit in ons systeem. Zo weet onze klant precies wat er per locatie aanwezig is en wanneer er een onderhoud of reparatie is uitgevoerd, met alle financiële en duurzame voordelen die dit met zich meebrengt.”

“Wij geloven namelijk in het zuinig omgaan met meubilair: dit kan alleen als je de juiste tools ter beschikking hebt als facilitair verantwoordelijke. Het MMS-systeem is hierin onmisbaar.

Hoe zien jullie de toekomst na de Coronacrisis?

“Je werkt geconcentreerd thuis, maar komt naar kantoor om te overleggen. Wij zien in de toekomst een verschuiving plaatsvinden naar 35% werkplekken en 65% overlegruimtes. Nu is dat nog omgekeerd.”

Next article