Bij complexe projecten op het vlak van toegangscontrole en tijdsregistratie kan je best een beroep doen op een ervaren partner die creatief, flexibel en oplossingsgericht kan meedenken op maat van jouw specifieke noden. Interview met Hans Schrauwen, product manager Security bij GET.
Welke evoluties merken jullie in de vragen van klanten omtrent authenticatie en toegangscontroles?
“Sinds corona willen mensen bijvoorbeeld nog zo weinig mogelijk gezamenlijke contactpunten aanraken. Veel toegangscontroles gebeurden echter via vingerafdruklezers. Daarom introduceerden we een contactloos systeem dat alle vingers, in één beweging, contactloos kan lezen, met eenzelfde performantie en veiligheid als de klassieke vingerafdrukken. Daarnaast wordt de typische authenticatie met badges steeds meer vervangen door een systeem waarbij smartphones fungeren als de identifi er. In tegenstelling tot een badge zal je je smartphone immers veel minder snel verliezen of vergeten. Hierin zijn we vrij uniek.”
Wat zijn de trends op vlak van bezoekers- en tijdsregistratie?
“In veel bedrijven blijft ook in het post-coronatijdperk deels van thuis uit werken een mogelijkheid. Dat flexibele werken vereist een nieuw soort van kantoor dat eerder dient als een ontmoetingsplaats om te vergaderen, te brainstormen, informele gesprekken te voeren,… Uiteraard dient het beheer van het gebouw hieraan te worden aangepast, en daarin kan GET ondersteuning bieden. Met onze oplossingen voor bezoekers- en tijdsregistratie helpen we om continu een up-to-date beeld te houden van de beschikbaarheid van ruimtes, om ruimtes te reserveren, om rapportages te bekijken,… We evolueren dus in feite van pure toegangscontrole – waarbij we ongewenste bezoekers buiten houden – naar het totale beheer, begeleiden en verlenen van toegang voor alle bezoek in het bedrijf, inclusief de eigen werknemers.”
Wat maakt GET zo uniek in de markt?
“Al onze software en hardware wordt door onszelf en in België ontwikkeld. Hierdoor kunnen we hoge kwaliteit, performantie en flexibiliteit garanderen. Bovendien stelt dit ons in staat om onze technologie volledig op maat aan te passen aan de noden van iedere klant. Onze systemen zijn intussen al veertig jaar in ontwikkeling en worden continu verbeterd. Zo zitten we nu al aan de vijfde generatie van onze software. Bovendien fungeren we voor onze klanten als een onestopshop die instaat voor zowel de hardware, de software, de implementatie als het onderhoud en de support. Voor alle vragen kan je rekenen op één vaste en ervaren contactpersoon die je van A tot Z ontzorgt. Geen enkel project of integratie, hoe complex ook, is te moeilijk voor onze oplossingen en expertise.”