Home » Facility Management » ‘Love Meeting’, de vernieuwende hybride werkomgeving
Facility Management

‘Love Meeting’, de vernieuwende hybride werkomgeving

Op 27 juni ’23 lanceerde Barco haar gloednieuwe Meeting Experience Center, samen met de nieuwe slogan ‘Love Meeting’. Wij waren erbij en vroegen meer uitleg aan enkele hoofdrolspelers binnen het bedrijf.

Jan van Houtte

VP Product – Barco

Stijn Henderickx

EVP Meeting & Learning Experience – Barco

Yannic Laleeuwe

Marketing Director – Barco

Wat is het doel van jullie Meeting Experience Center?

Laleeuwe: “Een zinvolle, aantrekkelijke en inspirerende werkomgeving komt neer op de perfecte match tussen werkactiviteit, design en technologie. Iedere werkactiviteit vergt een ander soort werkruimte. Wanneer werkgevers een attractieve werkomgeving willen aanbieden, moeten ze dus eerst bepalen op welke manier werknemers samenwerken op kantoor en op basis daarvan diverse aangepaste ruimtes aanbieden.”

van Houtte: “Net daarom hebben we in ons Meeting Experience Center maar liefst acht archetypes van vergaderzalen opgezet waar onze gebruiksvriendelijke ClickShare technologie steeds een centrale rol vervult om de vergaderervaring te optimaliseren. Telkens zijn zowel de technologie, het meubilair als de inrichting aangepast aan het doel van de zaal. We werkten hiervoor nauw samen met onze diverse ClickShare Alliance partners.”

“Onder deze archetypes bevinden zich een traditionele vergaderzaal, maar ook een zaal waar fysieke deelnemers naast elkaar voor een groot scherm zitten om vlot te kunnen communiceren met online deelnemers en waarbij iedereen altijd goed in beeld komt. Daarnaast hebben we meerdere interactieve en flexibele zalen ontworpen zoals een informele ruimte, een kleine overlegruimte, een kleine en grote brainstormruimte en een flexibele ruimte waar zowel het scherm als het meubilair kunnen worden verplaatst. Ten slotte is er onze break out ruimte, die in feite bestaat uit twee delen waar men zowel kan vergaderen als even apart werken.”

Hoe maakt Barco via haar ClickShare technologie de nieuwe slogan ‘Love Meeting’ waar?

Laleeuwe: “Het ClickShare team van Barco wil de hybride werkomgeving transformeren naar een plek waar mensen elkaar graag ontmoeten. Eigen onderzoek toonde aan dat technologie deze ontmoetingservaring kan verbeteren door in te zetten op vereenvoudiging. In dat kader luisteren we continue naar onze klanten, eindgebruikers en partners en nemen hun input mee in onze innovaties.”

“Dankzij onze ClickShare Buttons is het mogelijk om in amper zeven seconden op een simpele en intuïtieve manier te connecteren met alle apparatuur in de meeting room, denk daarbij aan video en audio apparaten. Daarnaast verzekeren we met onze nieuwe ‘ConferenceView’ functie dat iedereen in een hybride meeting evenwaardig kan participeren en een goed zicht heeft op zowel alle verschillende deelnemers als de gepresenteerde inhoud, zoals spreadsheets of presentaties. Flexibiliteit is een ander cruciaal aandachtspunt. Onze oplossingen kunnen makkelijk worden gebruikt door externe bezoekers en zijn compatibel met alle grote platformen, zoals Microsoft Teams, Zoom of Webex, alsook de meeste audio- en visuele randappartuur, zoals Logitec, Poly, Jabra of Bose”

Hoe zien jullie de toekomst?

Henderickx: “Onze nieuwste generatie van ClickShare Conference is intussen al geïnstalleerd in meer dan 200.000 vergaderzalen wereldwijd. Tegelijk blijven we verder vooruit gaan, bv. door elke drie maanden nieuwe functies, updates en upgrades te lanceren. We werken nu ook al volop aan de volgende generatie van onze oplossingen én zullen onze rol zelfs verbreden om medewerkers doorheen hun hele dag beter te ondersteunen.”

Next article