Home » Facility Management » Intuïtieve app faciliteert transitie naar het hybride werken
Facility management

Intuïtieve app faciliteert transitie naar het hybride werken

Dankzij een intuïtieve tool kunnen zowel werknemers als facility managers en HR-verantwoordelijken zich slimmer en makkelijker organiseren in de hybride werkomgeving van de toekomst.

Thomas Celen,
Founder en CEO van Zapfloor

Uitgebreide ervaring in transitie naar hybride en flexibele werkomgevingen 

Celen: “Zapfloor is gegroeid vanuit de wereld van kantoorvastgoed en co-working waar we klanten wereldwijd helpen om de interactie tussen huurders te verhogen, flexibel werken te implementeren en de bezetting van werkplekken te optimaliseren. We kregen echter steeds meer de vraag om organisaties te ondersteunen in de transitie naar het hybride werken en het verwezenlijken van de steeds belangrijkere ESG-normen. De coronacrisis heeft die vraag enkel maar doen toenemen en versnellen.”

Zapfloor heeft als doel om de beste tenant experience app aan te bieden met een uitgebreid back-end systeem.

“Een belangrijke referentiecase was de vraag van Engie tijdens de coronapandemie om hun duizenden werknemers naar kantoor te kunnen laten komen binnen de regels die toen golden. Het systeem dat we voor hen opzetten werd nadien verder uitgerold om het hybride werken te implementeren, efficiënter om te springen met bestaand kantoorvastgoed en mensen op een aangename manier terug naar het kantoor te trekken”, vertelt Celen.

Interactieve en intuïtieve app ondersteunt het hybride werken

“Zapfloor heeft als doel om de beste tenant experience app aan te bieden met een uitgebreid back-end systeem. Werknemers kunnen er op een interactieve manier werkplekken, vergaderzalen of andere ruimtes mee boeken. Daarnaast zet ze mensen aan om naar kantoor te komen op momenten dat ook andere collega’s aanwezig zullen zijn.”

Celen: “Het kantoor wordt zo een echte connectieplek waar mensen kunnen brainstormen, samenwerken en overleggen. De tool biedt ook een volledige integratie met G Suite, Google Calendar, Office 365 en een heleboel facility software pakketten.”

We kregen steeds meer de vraag om organisaties te ondersteunen in de transitie naar het hybride werken en het verwezenlijken van de steeds belangrijkere ESG-normen.

Uitgebreide back-end voor facility managers en HR-verantwoordelijken

“De back-end geeft facility managers en HR-verantwoordelijken de mogelijkheid hun werkplekbeleid op een intuïtieve manier en vergaand in te stellen in de software en het hybride werken in goede banen te leiden. Zo kan men bv. per departement vaste dagen op kantoor instellen, de overige kunnen werknemers vrij bepalen op basis van hun agenda. Zo verzekeren organisaties zich dat er genoeg interactie is op kantoor en wordt evengoed voorkomen dat naar kantoor gaan chaotisch of nutteloos wordt omdat de juiste collega’s niet aanwezig zijn”, aldus Celen.

“Bovendien laat de tool toe om enorm veel data te verzamelen. Op basis daarvan kunnen organisaties de inrichting, de oppervlaktes en het energieverbruik van hun kantoorruimtes optimaal afstemmen op het eigenlijke gebruik en de échte noden.”

Next article