Home » Facility Management » Gecentraliseerd platform ondersteunt hybride werken
Facility Management

Gecentraliseerd platform ondersteunt hybride werken

Dé uitdaging in de hybride werkomgeving is communicatie. Hoe kan je al je medewerkers bereiken en betrokken houden? En hoe creëer je een gedeelde positieve bedrijfservaring? Dat kan volgens Wim De Bal van DOBIT Solutions door meerdere tools te koppelen onder één platform van waaruit je je interne communicatie kan centraliseren.

Wim De Bal

Account manager corporate experience DOBIT Solutions

“Via het workspace experience platform ‘Appspace’ bundelen we verschillende toepassingen voor het hybride werken in één centraal platform. Van daaruit kan je als bedrijf niet enkel de schermcommunicatie in je kantoren aansturen, je kan er ook een medewerkersapp, je room- en deskbooking en je bezoekersregistraties aan koppelen. ‘Appspace’ is dus veel meer dan een digital signage platform en stelt je in staat om je volledige employee journey naar een hoger niveau te tillen. Hiermee kunnen we dus zeer goed het hybride werken ondersteunen en zorgen we voor tevreden en betrokken medewerkers – los van tijd of plaats. Dankzij het platform zorgen we immers voor dynamische communicatie via de schermen op kantoor en kan iedere medewerker dezelfde communicatie vanop afstand raadplegen via de medewerkersapp.”

Geoptimaliseerd ruimtebeheer 

“Daarnaast helpen we om het ruimtebeheer in je kantoor te optimaliseren. Interactieve schermpjes aan de ingang van iedere vergaderzaal geven de bezetting weer en laten toe om de ruimte te boeken. Voordat de meeting begint, dien je in te checken via het schermpje. Doe je dat niet, dan wordt de meeting ruimte opnieuw vrijgegeven in de agenda’s. Dankzij een koppeling met het agendasysteem kan je ook van thuis uit een ruimte boeken. Daarnaast is ook deskbooking mogelijk. Via de medewerkersapp op je smartphone of desktop kan je een werkplek boeken. Door het hybride werken zijn veel kantoren immers gedownsized en is er niet meer voor iedereen tegelijk plaats.”

Hét grote voordeel van digitale schermcommunicatie is dat ze heel visueel, dynamisch én op en top on brand is.

Het belang van een goede kantoorbranding 

“Een goede kantoorbranding die in lijn ligt met je merkidentiteit zorgt niet enkel voor tevreden en betrokken werknemers. Ook naar je klanten, sollicitanten en andere bezoekers straal je zo meteen de juiste waarden uit en toon je hoe jij je onderscheidt van je concurrenten. Digitale schermcommunicatie is in dat kader een zeer kostenefficiënte tool. Hét grote voordeel daarvan is dat ze heel visueel, dynamisch én op en top on brand is. Een goed voorbeeld is een grote LED-wall in de lobby van je kantoor. Door deze slim in te zetten, kan je meteen een onvergetelijke eerste indruk maken!”

Next article