Home » Facility Management » Contracten met schoonmaak- en groenbedrijven zijn specialistenwerk”
Facility Management

Contracten met schoonmaak- en groenbedrijven zijn specialistenwerk”

In samenwerking met
In samenwerking met

Door je samenwerking met schoonmaak- en groenbedrijven te laten optimaliseren en controleren, krijg je als bedrijf niet enkel een betere service, je kan er ook kosten mee besparen.

Benoit de Dorlodot

Managing partner bij QUALIPSO

“Bedrijfsmanagers zijn helaas geen specialisten in het afsluiten van schoonmaakcontracten en contracten voor het reinigen en onderhouden van hun groenvoorzieningen, waardoor het voor hen moeilijk is om hiervoor de juiste SLA’s en KPI’s te selecteren”, vertelt Benoit de Dorlodot, managing partner bij QUALIPSO. “Sinds corona is er een toegenomen bewustzijn rond deze materie, maar tegelijk zijn het gebruik en de bezetting van kantoren ook variabeler geworden. Hierdoor wordt het moeilijker om te bepalen welke taak wanneer moet worden uitgevoerd en wat de impact daarvan is op het budget.”

Optimalisatie van contracten 

“QUALIPSO specialiseert zich daarom al 27 jaar in het optimaliseren van dergelijke contracten vanuit een financieel, kwalitatief en technisch oogpunt. Zo kan je als bedrijf zeker zijn van een goede balans tussen kwaliteit en kosten. Het schoonmaak- of groenbedrijf van zijn kant weet precies wat de verwachtingen zijn en welke boetes volgen indien het niet aan de afspraken voldoet. In die zin vormen wij geen extra kost, maar zorgen we vaak net preventief voor een kostenbesparing omdat onze klanten enkel betalen wat daadwerkelijk werd uitgevoerd”, legt de Dorlodot uit. 

We zorgen vaak preventief voor een kostenbesparing omdat onze klanten enkel betalen wat daadwerkelijk werd uitgevoerd.

Doorgedreven opvolging en controle 

“Daarnaast zijn we het grootste en enige ISO 17020 geaccrediteerde bedrijf in België dat schoonmaakcontroles uitvoert: we voeren jaarlijks meer dan 10.000 audits uit. Via een mobiele app kunnen onze controleurs tijdens een bezoek aan klanten snel en eenvoudig problemen rapporteren en aangeven hoe kritisch deze zijn”, aldus de Dorlodot. “Dankzij een combinatie van integriteit, onpartijdigheid, onafhankelijkheid, cocreatie, professionaliteit en dienstbaarheid is QUALIPSO de afgelopen jaren sterk gegroeid. Om die groei verder te ondersteunen, hebben we een tweede centraal gelegen kantoor geopend in Mechelen.”

Next article