Om een succesvolle e-commercebusiness uit te bouwen, heb je niet enkel nood aan software die alle online en offline processen naadloos integreert, ook het uitbouwen van interne kennis is cruciaal.
Tekst: Joris Hendrickx
Een webshop mag nooit een standalone zijn, je moet hem naadloos connecteren en inbouwen in alle processen van je bedrijf. “Hij maakt als het ware deel uit van een geïntegreerd ecosysteem”, vertelt Mike Boon, Managing Partner bij eWings. “Wij realiseren dat met software die zoals een ‘octopus’ webshops in staat stelt om data uit diverse bronnen continu en heel flexibel op te pikken. Dat kunnen klantendata zijn, maar ook tracking codes, orderinformatie en productinformatie (foto’s, prijzen, video’s, omschrijvingen, attributen,…). Deze kunnen naargelang de nood met verschillende frequenties worden opgepikt en doorgestuurd naar andere systemen, onder meer om je klanten in een feed te informeren over alle beschikbare producten, om een marketingfeed voor een Googleshoppingcampagne of een nieuwsbrief aan te sturen, om sociale media aan te sturen of om het ERP-systeem, boekhoudprogramma of je logistiek systeem up-to-date te houden. Ook een naadloze integratie met online marktplaatsen is mogelijk.”
Een webshop mag nooit een standalone zijn, je moet hem naadloos connecteren en inbouwen in alle processen van je bedrijf.
Adviespartner
“We bieden op die manier een unieke flexibiliteit zonder dat hier zwaar programmatiewerk voor nodig is. Klanten kunnen dit dankzij bepaalde interactieve tools bovendien deels zelf bouwen. Wanneer het eenmaal ingesteld is, loopt alles automatisch. Hierdoor heb je minder manueel werk, loopt alles sneller en kunnen er minder fouten gebeuren”, verklaart Boon. “We willen een partner zijn die klanten naar een hoger niveau brengt. Dat doen we niet enkel met onze software, maar ook door je bedrijf te empoweren. We leiden in dat kader jouw team op zodat zij beter begrijpen hoe alles werkt en ook zelf aan de slag kunnen. Door onze kennis te delen, maken we het mogelijk om een echte sparringpartner te worden. Zo kijken we ook naar de SEO (zoekmachineoptimalisatie) en het verhogen van de conversieratio. We blijven verder samenwerken om op alle mogelijke manieren je rendement te verhogen.”
Subsidies
“We zijn wat betreft ons e-commerce advies trouwens ook gecertificeerd onder de kmo-portefeuille, waardoor tot 30% van je traject kan worden gesubsidieerd. We kijken daarbij voor iedere klant individueel wat de doelstellingen zijn en werken dan een volledig gedetailleerd en vendorneutraal plan uit om die te halen.”