Sinds de coronapandemie zijn bedrijven en hun werknemers zich meer dan ooit bewust van het belang van een goede luchtkwaliteit en handhygiëne. “Zo kunnen ze tal van ziektes en andere problemen vermijden”, zegt Joeri Van Meel, accountmanager Hygiëne Benelux bij CWS.
Tekst: Joris Hendrickx
“Ook voor corona waren de luchtkwaliteit en hygiëne in kantoren al belangrijk, maar het is wel duidelijk dat het bewustzijn hierrond is toegenomen. Op vlak van luchtkwaliteit gaat het daarbij vooral om uitgeademde aerosolen en stoffen die zich kunnen verspreiden en opstapelen in minder goed verluchte en geventileerde ruimtes. Op vlak van hygiëne zijn voornamelijk contactoppervlakken in sanitaire ruimtes een kritiek punt, waardoor de vraag naar desinfectie sterk is toegekomen.”
Esthetische oplossing verbetert luchtkwaliteit
“Om de luchtkwaliteit te verbeteren op de werkvloer hebben we alvast een innovatieve oplossing: de Boflora. Deze ziet eruit als een mooie, strakke plantenbak, maar intern bevat deze één of meerdere luchtfilters. Die filteren stof en pollen uit de lucht, maar doden ook schadelijke aerosolen door middel van UVC-licht. Zowel de opstapeling van COVID-19, sigarettenlucht als CO2 kan zo worden vermeden. Tegelijkertijd zorgt deze plantenbak voor een esthetische meerwaarde van je kantoorruimte.”
We geloven er sterk in dat een goede handhygiëne begint met het drogen van de handen.
Speciaal concept voor handhygiëne in sanitaire ruimtes
“In sanitaire ruimtes dragen we al jarenlang bij aan het verbeteren van de handhygiëne. We hebben hiervoor zelfs een speciaal concept ontwikkeld. Het paradepaardje daarvan zijn onze goed gekende katoenen handdoekenautomaten. We geloven er immers sterk in dat een goede handhygiëne begint met het drogen van de handen. Dat combineren we vervolgens met onze zeepdispensers en toiletpapier van gerecycleerd materiaal.”
“De Wereldgezondheidsorganisatie heeft aangetoond dat het verspreiden van ziektes voornamelijk verloopt via handencontact. Met onze zepen en katoenen handdoeken dragen we dus bij aan gezondere werknemers én helpen we om het ziekteverzuim te verminderen.”
Impact door corona
“Heel wat van onze klanten werden hard getroffen door corona, denk maar aan de horeca. Om hen tegemoet te komen, hebben we hen tijdens de lockdowns flexibiliteit geboden. Daarbij probeerden we het midden te houden tussen het tegemoetkomen aan hun situatie en het verzekeren van onze business. Zo wisten we samen door deze moeilijke periode te komen en onze banden zelfs nog te versterken. Nu het bewustzijn rond handhygiëne sinds corona is toegenomen, is de vraag naar onze oplossingen bovendien sterk gegroeid.”